En million kroner skaber glæde i det ganske land.

Det vakte jubel, da bureaucheferne hos de 21 lokalbureauer hos Sol og Strand Feriehusudlejning A/S forleden kunne meddele 63 ildsjæle, at de havde fået del i ”Sol og Strands Lokale Håndsrækning”.

Det er et nyt tiltag, som er sat i verden for at understøtte gode initiativer og udvikling i lokalområderne – til gavn og nytte for såvel fastboende som de gæster, der besøger destinationerne.

En million kroner skaber glæde i det ganske land.

Driftschef Lars Alkert Andersen har været primus motor på projektet, som ruller for første gang i år og som gentages primo 2020.

- Vi har modtaget utrolig mange spændende ansøgninger, og jeg er positivt overrasket over den idérigdom, der findes rundt omkring. Og vi er naturligvis glade for at kunne understøtte de mange gode initiativer, siger Lars Alkert Andersen.

I første omgang udvalgte hvert kontor, i samarbejde med aktører i lokalområdet, tre kandidater. Herefter var det op til Sol og Strands samarbejdspartnere – nemlig ejerne af sommerhuse i de pågældende områder - at stemme på det projekt, de mente skulle have en økonomisk håndsrækning.

- Vi er utrolig stolte over, at Sol og Strand er medvirkende til at realisere projekter som blandt andet musikarrangementer, dragter til frivillige brandmænd, legepladser, spejderaktiviteter, shelters, stisystemer og meget meget mere – det er meget givende for en virksomhed som vores, siger Lars Alkert Andersen og fortsætter.

- Dette er blot starten på en rejse, vi har taget hul på i Sol og Strand. Virksomheden overgår nemlig til en fond, og fra 2022 er hensigten, at ”Fonden Sol og Strand ved Margit og Kjeld” vil udlodde årlige donationer, fortæller Lars Alkert Andersen.

Vi har afsat 1 million kroner til lokale initiativer i det danske ferieland. Alle lokale foreninger kan søge om støtten, som uddeles i løbet af 2019.

Læs hele historien om hvordan et sommerhus på et stykke klitjord i Lyngså syd for Sæby blev startskuddet til Sol og Strand Feriehusudlejning. Læs også mere om Sol og Strand Fonden ved Margit og Kjeld